به بهانه روز ملی صداوسیما| رادیو و تلویزیون چقدر تا دانشگاهی شدن فاصله دارد؟/ وقتی علی دارابی به یاد بازدید تاریخی رهبر انقلاب میافتد
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۹۴۸۳
معاون رئیس صداوسیما در یادداشتی، روز ملی صداوسیما را فصل نوینی در فعالیتهای رسانهملی توصیف کرد. رسانهای که در روزهای کرونایی به برنامهسازی و سریالسازیاش ادامه میدهد و نقدهایی هم همیشه به عملکردش وجود داشته که نگاهی به این نقاط داشتهایم. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، صداوسیما و انقلاب از چهلسالگی گذشتهاند و فعالیتهای قابل توجهی در رسانه ملی اتفاق افتاده اما هنوز برای رسیدن به تریبون واقعی انقلاب اسلامی راه بسیار دارد و باید گامهای جدی در این عرصه برای تحقق منویات "انقلاب" و دانشگاه شدن صداوسیما برداشته شود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
واقعاً صداوسیما با گذشت چهلساله شدن انقلاب و فعالیت انقلابی این نهاد، به چه جایگاه و موقعیتهایی دست پیدا کرده است؟ رسانهای که پیش از انقلاب، هیچگونه الگوی بومی و ملی برای اداره رادیو و تلویزیون وجود نداشت و رادیو و تلویزیون آن زمان، مقلّد محض رویکردها و شیوههای رسانهای آمریکا بود تا جایی که از دو شبکه تلویزیونی یکی از آنها شبکه آمریکا نامیده میشد که بسیاری از برنامههای آن بهزبان انگلیسی پخش میشد. اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) با طرح نظریه رادیو و تلویزیون دانشگاه عمومی است انقلاب بزرگی در عرصه نظریهپردازی و الگودهی رادیو و تلویزیون در دنیا ایجاد کرد.
رویکرد غربزدگی در تلویزیون در زمانِ پهلوی
پیش از انقلاب اسلامی رادیو و تلویزیون صرفاً بهعنوان ابزار تفریح و سرگرمی و انتشار اخبار مطرح بوده اما انقلاب اسلامی توقع جدیدی از رسانه را به کارویژههای رسانه اضافه کرد و آن تعالی اخلاقی و علمی جامعه است. پیش از انقلاب اسلامی تلویزیون با فرهنگ ملی و مذهبی مردم ایران بیگانه بود و رویکرد غربزدگی در تلویزیون انتقادات علمای دینی، کارشناسان و صاحبنظران متعهد و منصف را برانگیخته بود.
قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 93 درصد برنامههای تلویزیون غیرتولیدی و وارداتی بوده است و بعد از انقلاب بیش از 80 درصد تولیدی است. رادیو و تلویزیون قبل از انقلاب مطلقاً اجازه نقد، انتشار نظرات انتقادی مسائل نظام بینالمللی و مشکلات حاکمیتی داخلی را نداشت. رادیو و تلویزیون قبل از انقلاب بهشدت تهرانزده، پایتختگرا و مرکزگرا بود و تصویری از مسائل و مشکلات اقتصادی مرکز کشور در تلویزیون بهاصطلاح ملی به نمایش گذاشته میشد.
مشکل برنامهسازی و سریالسازی جدی است/ خلاقیت و نوآوریِ فراموششده
در ایام روز ملی صداوسیما یاد مشکلات برنامهسازی و سریالسازی میافتیم؛ مشکل برنامهسازی و سریالسازی امروز تلویزیون جدی است چون پژوهش و تحقیق فراموش شده است و کارها دقایق آخر به تصویب میرسند. سوژهها و پرداختها کلیشهای و تکراری شدهاند؛ بزرگترین مشکل برنامهسازی و سریالسازی فقدان توجه به چرایی المانهای برنامهسازی و سریالسازی است. در حوزه ساختار و تکنیک کاملاً مقلّدانه و بدون توجه به پژوهش در فیلمنامهنویسی درست در رویه برنامهسازی و سریالسازی پیش میرود و در این میدان کسی به فکر خلاقیت و نوآوری نیست. هرچند وقت یک بار مثل مُدِ لباس، یک نوع برنامهسازی و یا سریالسازی اصطلاحاً روی بورس میآید؛ یک زمانی برنامههای گفتوگومحور یا همان تاکشو، یک مقطعی رئالیتیشو و الآن هم چند صباحی است ساخت استعدادیابی طرفدار زیادی دارد. از طرفی دیگر زمانی ساخت و تولید اپیزودیک و اصطلاحاً مجموعههای 90قسمتی و تلهفیلمها و حالا سریالهای کوتاه 10 تا 15 قسمتی، بهسبک اصلی فیلمسازی و سریالسازی تبدیل شده است.
برنامهسازی این روزهای صداوسیما چه مشکلات و ضعفهایی دارد؟ در توصیف وضعیت موجود برنامهسازی تلویزیون میتوان به احساس ناخوشایند سه ضلع مهم برنامهسازی اشاره کرد؛ نارضایتی گریبان کارشناسهای رسانه، سیاستگذاران رسانه و مخاطبین را گرفته است، زیرا تلویزیون از فقدان تحقیق و پژوهش لازم در مقوله برنامهسازی رنج میبرد؛ برنامههایی که هیچ بینندهای ندارند و یا بیننده از تماشایشان لذت نمیبرند نه عالمانه و نه محققانه ساخته نمیشوند. بهتعبیر برنامهساز و کارشناسی همچون مریم جلالی باید دستاندرکاران مربوطه علت و معلول این اتفاق و احساس را پیدا کنند، چرا همچنین برنامههایی وجود دارند؟ چون برنامهسازان با حضور تکنولوژی، تعدد کانالها و فضای مجازی خودشان را با این تغییر رویکردها وفق ندادند. هنوز با آن روشهای قدیمی و سنتی برنامهسازی اتفاق میافتد انگار متوجه این تغییر رویه نشدهاند.
برنامهسازیهای ذوقزده و مقلّدانه/ طرح و برنامههایی که لاغرند
قاعدتاً بزرگترین مشکل برنامهسازی همان فقدان توجه به چرایی المانهای برنامهسازی است؛ برنامهساز قدیمی تلویزیون اعتقاد دارد که بیشتر از توجه به چرایی باید به چگونگی توجه کرد. برنامهساز با خود بگوید "چرا این مهمان را دعوت کردم، این دکور را استفاده میکنم و با این هدف و موضوع بهسراغ ساخت این برنامه میروم؟". اگر ذوقزده، مقلّدانه، بدون زیرساخت معنادار، معنایی و فلسفی برنامهای تولید شود یا در واقع آن برنامهسازی از فقدان توجه به چرایی رنج ببرد، برنامه هیچ حسّ تأثیرگذاری به مخاطب القاء نخواهد کرد، چون غفلت از چرایی، راه چگونگی را هموار میکند؛ مثلاً مهمان را دعوت کردم درگیر چگونگی میشوم و هدف رسانهای آن برنامه محقق نمیشود. بهگفته کارشناس برنامهسازی تلویزیون امروز برنامهسازی از عدم هدفمندی رنج میبرد، چون طرح و برنامه لاغر شده است. وقتی از طرح و برنامه صحبت میکنیم یعنی خطمشی و نقشه راه برنامه! غفلت از رفتار هدفمند، برندسازی و برنامهسازی شاخص را نیز دچار چالش کرده است. مردم ما نیازمند دید تازه در برنامهسازیاند؛ حتماً روانشناسی و جامعهشناسی را باید در برنامهسازی مدنظر قرار دهیم. نگاه خلاقانه اهمیت دارد؛ چه کارهایی کردیم که نباید بکنیم و ضعفهایی که وجود دارد را رفع کنیم. کار نوآورانه انجام شود که مردم نیازمند دید تازهاند.
چرا نظارت در تلویزیون فراموش شد؟
گافهای پیشآمده و مشکلاتی که گهگاه اتفاق میافتد، روزی حاشیهها و جنجالها، آقای مجری را برکنار میکند، روزی به جولانِ اینستاگرامیها ختم میشود و خیلی از اتفاقات دیگر ما را به این نکته میرساند که چرا نظارت فراموش شده و این بخش واقعاً در تلویزیون چه جایگاهی دارد؟ چرا که بسیاری را اجازه دادند روی آنتن بیایند، وابستگیهای به سلبریتیها که تمامی ندارد، آگهیهای بازرگانی که هنوز بیمحابا و این بار با استفاده از بازیگران کارش را جلو میبرد؛ حتی به آیتمهای میانبرنامهای هم راه پیدا کردهاند. آنقدر نظارت به حلقه مفقودهای در تلویزیون تبدیل شده که سریالها و برنامههایی ساخته شدند در زمان پخش با انتقاد شدید، قسمتهایش کمتر شد و اینجا هم به سرمایه رسانهملی ضربه خورد و دوباره به همان تهیهکنندگان، چند سریال دیگر واگذار کردند و روی آنتن بودند. نویسندگانی در تلویزیون کار کردند که مشکلاتی داشتند و به آنها توجهی نشد؛ فقط رسیدن سریال و فیلم به آنتن برای دستاندکاران مهم بوده و هست. به قولِ برخی دلسوزان، هرچه بگوییم فرقی ندارد؛ تلویزیون راه خودش را میرود. البته که این دست تهیهکنندگان و نویسندگان هنوز هم برای تلویزیون برنامه و سریال میسازند و فیلمنامهها و طرحهایشان را مینویسند.
مجریان و مهمانان ناخوانده
موضوع بعدی مجریانی است که یا متولد فضایمجازیاند یا اسیر فضایمجازی! اینجا نقش نظارت بسیار اهمیت دارد که چرا به تهیهکنندگان، اسپانسرها و مجریان تأکید نمیکند "اتاق فکرها را فعال کنید! سؤالات سنجیده بپرسید و نگذارید مهمان هرکاری میخواهد روی آنتن بکند"؛ اینها همان هزینههای برنامهسازی غیرتأثیرگذار و مجریان و تهیهکنندگان کارنابلد است که انگار کُرکُری درون شبکهای دارند؛ آیا میخواهیم مخاطب تلویزیونی ما، برنامه را دنبال کند یا بهفکر پخششدنش در فضای مجازیایم؟! امروز وقتِ خلاقیت و نوآوری است نه گفتوگومحوری بدون هدف و سرمنزل! مقطعی رئالیتیشو بسازند یا تاکشو؛ یا چندصباحی بهسراغ استعدادیابیهای متظاهر و خودنما بروند. کنار بیتوجهی به برنامهسازان و تهیهکنندگان وطنی، سیما مجریان کاربلدی هم دارد که قربانی سرمایهسالاری و سلیقهمداری اسپانسرها شدهاند؛ تعداد زیادی از این مجریان با سلطه کپیبرداری برنامههای ماهوارهای عملاً بیکارند. با این حال جدا از چند مجری فعال برخی برنامهها که متأسفانه چند نفر از آنها بهدلیل تکرار و کلیشه برنامهها و نبود نوآوری و تکرار در کار خود دیگر جوابگوی نیاز مخاطب نیستند و برنامههایشان مشتری ندارد اما مجریان توانمندی هم در تلویزیون هستند که افزون بر توانایی اجرا، کارشان با دانش اجتماعی، اطلاعات تاریخی و دانستههای عمومی و توجه به نیاز و سلیقه مخاطب همراه است.
تلویزیون هرچه زودتر باید برای این رویه اشتباه، ضابطهای را در نظر بگیرد؛ اینکه برخی از برنامهها بهسمت دعوت از چهرههای مردمی رفتهاند و ایده و خلاقیت برنامهسازی را بهکار گرفتهاند ستودنی است اما مخاطب به شنیدن حرفهای تازه برخی از هنرمندان هم علاقه دارد و قرار نیست برای این علاقه، تلویزیون آنقدر پول پرداخت کند که بهیکباره میبینیم در مناسبتهای خاص میلیاردها پول جابهجا میشود و صرف همین میهمانانی میشود که بسیاریشان خودشان را مردمی میدانند اما تا پول به حسابشان واریز نشود میهمان آن برنامه خاص نمیشوند. در شرایطی که خیلی از پروژههای تلویزیونی از جمله سریالهای در دست تولید بهدلیل دیرکرد پرداختها در آستانه تعطیلیاند یا تعطیل موقت شدهاند.
سریالهای بیرمقِ تلویزیون
تلویزیون مجموعههای بزرگ و ماندگاری تولید کرده مثل مجموعه «هزاردستان» مرحوم حاتمی، «قصههای مجید»، «سلطان و شبان»، «سربداران»، «روزی روزگاری»، «روزگار قریب» و... خیلی سریالهای موجه و دوست داشتنی داشتیم اما در سالهای اخیر، سریالسازی به سمت تکرار حرکت کرده است. در سالهای اخیر سریالها به جز یکی دو اثر، متوسط و زیرمتوسط بودهاند که در هر حال با وجود تلاشهای چند گروه سریالساز، بقیه سریالها کم و بیش زیر متوسط بودند و نتوانستند از تلویزیون آبروداری کنن. صداوسیما برای ایجاد ارتباط درست و پیوستته و عمیق با مخاطب، باید کارشناسانه و اندیشمندانه وارد عرصه برنامهسازی و سریالسازی شود. از هنرمندان و عوامل حرفهای و کاربلد بهره بگیرد. اصالت را به تلویزیون برگردانند و به سفارشها و توصیهها گوش نکنند؛ استعدادهایی وجود دارند که با کمک تجارب اساتید فرهنگ و هنر میتوان اتفاقات خوبی را برای رادیو و تلویزیون پدید آورد.
یادداشت علی دارابی در روز ملی صداوسیما/ بازدید تاریخی رهبر انقلاب
معاون رئیس صداوسیما در امور استانها که سالهای سال در عرصه مدیریتهای کلان رسانهملی حضور داشته، در یادداشتی اختصاصی به مناسبت روز ملی صداوسیما و بازدید تاریخی رهبر انقلاب از رسانهملی اینطور نوشت: صداوسیما به مثابه زبان گویای مردمی که ملیت، مهمترین نقطه اشتراک و وحدت آنهاست، نقش مهمی در تعاملات اجتماعی، سیاسی و به ویژه فرهنگی دارد و میتواند به عنوان پایه و اساس شکلگیری تمدنی فراگیر از همه اقوام و خردهفرهنگهای ساکن در اجتماعات انسانی همچون یک کشور، به بازیگری مهم تبدیل شود.
وی با بیان اینکه نهم مردادماه سال 1375 فصل نوینی در فعالیتهای سازمان صدا و سیما بشمار می آید تصریح کرده است: نقطه عطفی در مجموعه خانواده رسانه ملی که همراه بود با بازدید تاریخی رهبر معظم انقلاب از بخشهای مختلف فنی و تولیدی سازمان، بازدیدی 13 ساعته و بی سابقه؛ ایشان در آن روز رهنمودهای روشنی برای ارتقاء کاری سازمان صدا و سیما بیان فرمودند و در اجتماع مدیران و کارکنان رسانه ملی، ضمن اعلام رضایت از روند کلی حرکت این سازمان، از فعالیتهای انجام شده، طی سالهای اخیر به عنوان تلاش جهادگرانه، قوی، منسجم، متکی به اصول و دارای اهداف خوب و روشن یاد کردند و تداوم این تلاشها را برای نیل به سطحی مطلوب و در حد انتظار از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ضروری دانستند.
بازدید تاریخی رهبر انقلاب از صداوسیما
دارابی در ادامه به گستردگی تأثیرگذاری برنامههای رسانهملی اشاره و آورده است: حقیقت امر آن است که سازمان صداوسیما تصویرگر نظام جمهوری اسلامی و همچنین فراگیرترین و بزرگترین رسانه کشور، سهم مهمی در تامین خوراک فکری و فرهنگی دولتمردان و مردم دارد و از دیگر سو ابزاری سودمند، توانا و تاثیرگذار در جریانسازیهای اجتماعی به شمار میرود به همین دلیل آسیبشناسی مجموعه اقدامات این سازمان، نقشی حیاتی در پیشبرد اهداف پیش رو داشته و حرکت فزاینده و رو به جلوی رسانه ملی را با شتاب بیشتری همراه میکند.
بازدید تاریخی رهبر انقلاب از صداوسیما
استاد دانشگاه صداوسیما در بخش دیگری از این یادداشت به یکی از مهمترین این موارد یعنی تربیت نیروی انسانی، گام به گام با دیگر فعالیتها اشاره و خاطرنشان کرده است: این روند توقفناپذیر است و چون صداوسیما نه برای دیروز و امروز و فردا بلکه برای همه فرداها و نسلهای آینده هم هست، نیازی که با تأسیس و توسعه دانشگاه صدا و سیما پاسخی در خور داده شده است.
آیندهپژوهی دیگر اصل اساسی در بررسی چالشها و فرصتهای پیش روی رسانه ملی است که دکتر دارابی به آن پرداخته و آورده است: در کتاب «آیندهپژوهی انقلاب اسلامی، بیمها و امیدها» فصلی را به این امر اختصاص دادهام و 18 مورد عوامل درون سازمانی و 12 مورد از عوامل برون سازمانی که تهدید شمرده میشوند را گردآوری کردهام، بدون شک در طی این سال ها سازمان صداوسیما دستاوردها و موفقیت های بسیار زیادی را بدست آورده است. روز صداوسیما را به همه همکاران پُر تلاش و خستگیناپذیرم در تمامی بخش ها بخصوص معاونت امور استانها تبریک میگویم.
تلویزیون "ما خانوما" را میسازد/ مهمانش نه سلبریتی است و نه غیرسلبریتی!حاشیههای حضور زوج جنجالی در یک سریال تلویزیونی/ "قرارداد حرفهای" چه زمانی در سیما جدی گرفته می شود؟انتهای پیام/
R1515/P/S4,1430/CT7 واژه های کاربردی مرتبط شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران سریال ایرانی رسانه ملی تلویزیون بیشتر بخوانید... چرا طنازان امروز تلویزیون شکست میخورند؟/ درسِ نقیضه "افسانه هزارپایان" به نقیصه "آخر خط" وایرالشدن به چه قیمتی؟/ عذرخواهیهای زورکی و فرمالیته مجریان تلویزیون لوکسبازی و اغواگری بازیگران در قابِ تلویزیون/ چرا آگهیهای لاکچری را به صداوسیما تحمیل میکنند؟ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... چرا طنازان امروز تلویزیون شکست میخورند؟/ درسِ نقیضه "افسانه هزارپایان" به نقیصه "آخر خط" وایرالشدن به چه قیمتی؟/ عذرخواهیهای زورکی و فرمالیته مجریان تلویزیون لوکسبازی و اغواگری بازیگران در قابِ تلویزیون/ چرا آگهیهای لاکچری را به صداوسیما تحمیل میکنند؟ واژه های کاربردی مرتبط شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران سریال ایرانی رسانه ملی تلویزیون پربینندهترین اخبار فرهنگی ۱ واکنش مداحان به سخنان رهبر انقلاب درباره عزاداری محرم/ فرمایش رهبری فصلالخطاب است ۲ نصر۶؛ پاسخ ارتش به شرارت های آمریکا در خلیج فارس و نابودی رویای «سیف سعد» صدام ۳ پاسخ "محمدرضا حیاتی" به حاشیهها/ پیشنهاداتی که نپذیرفتم + فیلم ۴ ضرورت توجه ویژه به مقام ابدی به جای موقعیت دنیایی/ چطور رتبه ابدی و برزخی خود را بدانیم؟ ۵ حاشیههای حضور زوج جنجالی در یک سریال تلویزیونی/ "قرارداد حرفهای" چه زمانی در سیما جدی گرفته می شود؟ ۶ ۳۶۵ روز از فراغِ "نورالذاکرین" گذشت/ بغضی که در گلوی عاشقان سیدالشهدا(ع) ماندگار شد ۷ نمایش خانگی| منطق «سرمایه و بیزینس» به نمایش خانگی جهت میدهد/ با «خلع ید» وزارت ارشاد به جای اصلاح محتوا و نظارت مخالفم ۸ تناقض دولتیها در تصمیمگیری برای اجرای مراسمهای مذهبی مهمترین اخبار فرهنگی نمایش خانگی| منطق «سرمایه و بیزینس» به نمایش خانگی جهت میدهد/ با «خلع ید» وزارت ارشاد به جای اصلاح محتوا و نظارت مخالفم حسینی: نقاشی قهوهخانهای در دانشگاههای هنر ما جایگاهی ندارد/ طالعینیا: گالریداری در «مافیا» و «بیزینس» غرق شده است وسعت جنایات منافقین در سال ۶۷؛ از کودک ۳ ساله تا پیرمرد ۹۰ ساله میزان فروش فیزیکی و آنلاین کتاب کاهش یافت/ افزایش عرضه نسخههای قاچاق؛ زخم جدید پیکر نحیف نشر مهمترین اخبار تسنیم لبنان|افشاگری حزبالله از اسرار سیاسی جنگ ۳۳ روزه/ حاج قاسم نقش اساسی در پیروزی مقاومت داشت طرح مجلس برای حمایت از اقشار آسیبپذیر / پیشبینی بستههای یارانهای برای حمایت از ۴ دهک کمدرآمد گفتگوی رؤسای جمهور ایران و عراق| تأکید روحانی بر لزوم تلاش برای توسعه مناسبات و همکاریهای دو کشور گسترش همکاریهای استراتژیک ایران و روسیه/ ایجاد کریدور ایران ــ روسیه ــ اروپا در دستور کار قرار گرفت رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: تعرض جنگندهها راهزنی هوایی بود / دستگاه قضایی علیه آمریکا اعلام جرم کند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربینندهترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک آپارات بیسفون سروش ویسپی آیگپAll Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
منبع: تسنیم
کلیدواژه: شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران سریال ایرانی رسانه ملی تلویزیون شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران سریال ایرانی رسانه ملی تلویزیون برنامه سازی و سریال سازی رادیو و تلویزیون مشکل برنامه سازی روز ملی صداوسیما انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی توجه به چرایی تهیه کنندگان برنامه هایی نمایش خانگی سازمان صدا فضای مجازی صدا و سیما فراموش شد برنامه ها فعالیت ها رسانه ملی رسانه ای حاشیه ها سریال ها شده اند سال ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۹۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
چهرههایی که برای بدرقه گزارشگر سرشناس ورزشی آمدند | از حمید استیلی تا مهدی تاج و...| تصاویر
به گزارش همشهری آنلاین، مراسم تشییع مسعود اسکویی امروز -۱۶ اردیبهشت ماه با حضور اهالی رسانه و ورزش دقایقی دیگر آغاز می شود.
مجید ندیری، محمد جهانی، جهانگیر کوثری، مریم نشیبا، مهدی تاج، علیرضا جاوید نیا، محمدرضا منصوریان، حمید استیلی، مهدی شاکری، داورزنی، مناف هاشمی، از جمله افراد در حوزه رسانه و ورزش هستند که دقایقی پیش از آغاز مراسم در مقابل مسجد بلال حضور یافتند.
مجری و گوینده قدیمی درگذشت + عکسمسعود اسکویی، گوینده و مجری کارشناس پیشکسوت شبکه رادیویی ورزش که چندی پیش به دلیل شکستگی ناحیه لگن و پا در بیمارستان بستری بود، صبح روز چهارشنبه(١٢ اردیبهشت ماه) در بیمارستان دار فانی را وداع گفت.
دوستداران ورزش از نسل قدیم گزارشهای مسعود اسکویی پیشکسوت رسانههای ورزشی را در برنامه «ورزش از نگاه دو» تلویزیون از جمله فوتبال به یاد دارند. وی از سال ۶۰ به بعد به رادیو رفت و مسابقات ورزشی را گزارش میکرد. مسعود اسکویی قدیمیترین مجری کارشناس و گوینده ورزشی صداوسیما بود که دوره تهیهکنندگی برنامههای تلویزیونی را در تلویزیون آلمان گذراند و یک سال در شهرهای زونه گورگ و ماینس با تلویزیون همکاری کرد.
یکی از شاخصههای او در اجرا، ارائه گزارش مسابقات ورزشی بدون داشتن نگاه جانبدارانه بود. او همیشه در مصاحبههایش با اهالی رسانه به ریشهاش در ایران و عشق به کارش تاکید میکرد و همین عشق به مردم باعث شد با اینکه حال مساعدی نداشت اما سال تحویل پشت میکروفن رادیو نشست تا شنوندگان رادیو ورزش بخشهایی از برنامه سال تحویل را با اجرای او بشنوند.
کد خبر 849281 منبع: ایسنا برچسبها رسانه - رادیو تلویزیون مجری ویژه ورزشی ورزش